Company Joomla Template by Hosting Reviews
Wat is VoIP?
VoIP is een afkorting voor ‘Voice over Internet Protocol’. Dit houdt in dat je belt via een internetverbinding. Deze ‘nieuwe’ manier van telefoneren heeft een aantal grote voordelen zoals flexibiliteit en kostenbesparing.
Wat hebt u nodig?
Als u wilt bellen via VoIP is een goede internetverbinding een vereiste. Let hierbij vooral op de instellingen van de router zodat deze het telefonieverkeer goed doorlaat en dat er voldoende uploadsnelheid is. Voor het voeren van een telefoongesprek is ongeveer 100 Kb/s download- en uploadsnelheid nodig. Als u twijfelt over uw netwerksituatie, kijk dan op help.callned.nl/index.php/netwerk
 
Telefoonnummers
U kunt er voor kiezen uw eigen telefoonnummer(s) mee te nemen (porteren), of een nieuw nummer uit te kiezen. Zo kunt u kiezen voor een regionaal nummer (010, 020, 050, etc.) of een landelijk nummer (085, 088-blok). Ook kunt u kiezen voor internationale nummers, als uw bedrijf ook in het buitenland actief is.
 
Flexibel Schakelen
Elke klant kan Flexibel Schakelen. Dit houdt in dat u op elk moment van de dag in uw eigen online beheeromgeving kunt aangeven wat er met een telefoontje moet gebeuren, op het moment dat er gebeld wordt naar uw vaste telefoonnummer. Zo kan een oproep worden doorgeschakeld naar één of meerdere vaste of mobiele telefoons.
 
VoIP accounts
VoIP accounts zorgen voor de registratie van IP-telefoons. Elk toestel heeft een eigen VoIP account nodig. Een VoIP account heeft twee lijnen, zodat het mogelijk is om tijdens een telefoongesprek een tweede inkomende oproep aan te nemen en in de wacht te zetten.
 
Telefoontoestellen
Om te bellen via VoIP heeft u natuurlijk een telefoontoestel nodig. Deze zijn in allerlei soorten te verkrijgen:
- Het bureautoestel adviseren wij aan de gebruiker die veel achter een bureau zit en op een eenvoudige wijze wil door­verbinden.
- Dect toestellen zijn geschikt voor gebruikers die op dezelfde locatie tussen verschillende ruimtes bewegen.
 
Online beheeromgeving
Alle klanten krijgen inloggegevens voor callned.nl/Klanten, de online beheeromgeving. Hier kunt u uw belplan
inrichten, uw administratieve gegevens wijzigen en uitgebreide gespreksstatistieken te bekijken. Daarnaast is
het mogelijk om hier uw diensten uit te breiden met extra nummers, VoIP accounts en modules.
 
Aanvullende mogelijkheden
Met een telefoonnummer en een VoIP account/ Flexibel Schakelen account heeft u in de basis een goede telefonieop­lossing. Het is echter mogelijk om deze uit te breiden met verschillende modules, waardoor u een nog professionelere telefonieoplossing krijgt.
 
Meldingen
Met deze module kunt u onbeperkt meldingen, zoals welkomst meldingen, gepersonaliseerde voicemails en open/gesloten meldingen gebruiken.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/meldingen
 
Openingstijden
Met deze module kunt u uw eigen belplan op basis van tijd instellen. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor zorgen dat op werk­dagen tussen 9.00 en 17.30 uur uw telefoontoestellen op kantoor overgaan en na 17.30 en in het weekend de oproep direct naar de voicemail gaat, of naar een mobiele telefoon. Wij adviseren deze module te gebruiken in combinatie met de module meldingen. Op deze manier kunt u bij de diverse openingstijden andere berichten afspelen.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/openingstijden
 
Keuzemenu
Met deze module kunt u een keuzemenu instellen. Aan de keuzes kunnen zowel interne als externe eindbestemmin­gen worden gekoppeld. De module meldingen is hierbij inbegrepen.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/keuzemenu
 
Wachtrij
Deze module kunt u inzetten wanneer u verwacht dat uw medewerkers regelmatig allemaal in gesprek zijn. Deze func­tie zorgt ervoor dat bellers een melding te horen krijgen dat alle medewerkers in gesprek zijn, hoeveel wachtenden er nog voor de beller aangaan en verbindt direct door wanneer de eerste medewerker beschikbaar is.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/wachtrij
 
Filters
Hiermee kunt u instellen dat bepaalde inkomende nummers op een specifieke manier worden verwerkt. Nummers kunnen worden geblokkeerd of kunnen direct worden doorgeschakeld naar een specifieke eindbestemming.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/filters
 
Netnummer/ Postcoderoutering
Een module geschikt voor bedrijven met meerdere filialen. Aan de hand van de postcode of het netnummer waarmee de klant belt, wordt de routering van het nummer bepaald. Belt iemand uit Harderwijk, dan wordt de klant direct doorgeschakeld naar het filiaal in Harderwijk of het dichtst-bijzijnde filiaal.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/postcoderoutering
 
HTTP-Koppeling
Deze module kunt u gebruiken voor uiteenlopende mogelijkheden, maar wordt voornamelijk ingezet voor CRM-
integratie of een koppeling met Google Analytics.
Zie ook: help.callned.nl/index.php/httproutering
 
Faxdiensten
Een vervanging van de analoge fax is faxen via e-mail. Bedrijven die alleen uitgaand willen faxen nemen E-mail naar Fax. Wilt u alleen faxen ontvangen, dan is de dienst Fax naar E-mail een geschikte oplossing. Wilt u zowel faxen ont­vangen als versturen via e-mail, dan biedt Fax Compleet al deze functionaliteiten. Bij Fax Compleet is het faxnummer inbegrepen.